Adının Değiştirilmesi Gereken; İNSUYU MAĞARASI

by - 15:11:00

Antalya tatilcileri burada mı ?
Hepimizin sıcak tatil zamanlarında Antalya'ya geliş, gidişlerimizde serinlemek için uğradığımız durak, İnsuyu Mağarası...
İnsuyu Mağarası, Buldur Mandıra köyü sınırları içerisindedir. Uzunluğu 597 m ve en geniş yeri 80 m dolayındadır.Birbirine bağlı 9 boşluktan oluşur.Boşluk yanaklarında birikmiş sular gölcükler oluşturmuştur.Mağara yatay olarak uzanır ve hidrolojik olarak kaynak özelliği taşımaktadır. Yani aktif olup çok önemli oluşum özelliği taşımaktadır. Jura- Kretase  yaşlı kireçtaşları içerisinde oluşmuştur.Sarkıtlar ve dikitlerle kaplı mağaradır.
Bu yazılanlar genel olarak Google amcanın bize aktarmış olduğu bilgiler.
Girişinde o kadar para verip girdiğimiz İnsuyu Mağarası artık ''susuz'' bir mağaradır. Büyük Göl ve Dilek Gölü'nün şimdi kurumuş olup, bulunduğu yerlerde eskiden atılmış bozuk paralar bulunmaktadır.
Yazın aşırı serin, Kışın ılık olan mağara insuyu değil insusuz mağaradır.
''Bu bir doğa harikasıdır lütfen yazı yazmayalım'' tabelası asılıp, kayalıklarına çivi çakılıp, yerleri parkelenmiş bir mağara olarak ziyaretçilerini karşılayan bu doğa harikasının, eski fotoğraflarına bakıp gitmeye karar verenlerin, ufak bir su birikintisi ile karşılaşmadığı, adının artık değiştirilmesi gereken mağaradır.
8 Temmuz 2016 tarihinde ziyaret ettiğim mağaranın çalışanları, suyun çekilme nedeni olarak küresel ısınmayı bahane ediyorlar. Sadece kışın gittiğiniz zaman az miktar da su ile karşılabilirsiniz.
Mağaradan suyun çekilme nedeni; Çevredeki tarım arazilerinin sulanması amacıyla açılan binlerce sondaj olarak dillendiriyor halk. Bu bizi şaşırtmadı tabi... Doğa ve güzellikleri yok etmek isteyenler günümüzde çok popüler. Eğer kuyuların faaliyetleri 2003-04 seneleri içerisinde durdurulmuş olsaydı, az bile olsa bir su birikintisi ile karşılaşabilirdik. Malesef artık çok geç. Güzelliklerimiz günden güne yok oluyor ve yok etmeye devam edecekler.


İNSTAGRAM: ELİFTOBUR





ŞUNLAR DA HOŞUNUZA GİDEBİLİR

12 yorum

  1. Merhabalarr,
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum :)
    Sizi takibe aldım,bende bloguma beklerim :)
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok teşekkür ederim, bende takibe aldım :))

      Sil
  2. Merhaba, etkinlikten geldim bana da beklerim :)
    www.caganerkan.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Teşekkürler. Takipdeyim :)

      Sil
  3. Merhaba blogunu takibe aldım. Ben de beklerim :) www.maviyazar.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hemen geliyorum 😊

      Sil
  4. Ben takipteymişim zaten Can'ım:)

    YanıtlaSil
  5. Antalya' ya gittiğimde denk getirebilirsem gitmek isterim. Blogunuzu takibe aldım ben de beklerim. http://turgayaksoy.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim :) teşekkür ederim, hemen geliyorum :)

      Sil
  6. Memleketimi yazmışsınız, ne güzel, ben de Antalya hk. detaylı bir yazı çalışması içerisindeyim, beklerm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memleketinizi çok sevdim ama keşke doğal güzelliklere daha çok önem verilse... :)) Antalya varsa asla kaçırmam zaten hemen geliyorum :)

      Sil