Perseid Meteor Yağmuru 12-13 Ağustos 2016

by - 15:39:00


Uzun bir aranın ardından tekrar blog yazıyor olmanın mutluluğunu yaşıyorum.
5 Ay gibi uzun bir tatilimin sonlarını yaşarken, çok fazla yer gezip, çok fazla yeni insanlar tanıdım.
Hepsi defterlerimde not olarak duruyor. Hepsini tek tek düzenleyip yayınlayacağım.
12 Ağustos Meteor Yağmuru zamanı şansa Tekirdağ'da bulunuyordum. Ovalığın ortasında bulunan evimde, şehire ve ışıklara uzak olmanın verdiği karanlık ile bu görkemli şölene tanık oldum.
Tabi bu zamanda burada olacağım belli olmadığı için, gelirken tripotumu getirmedim. Uzun pozlama ile sizlere görsel şölen yaşatmak isterdim ama tatil planım değişince burada kalmak zorunda kaldım.




İlk olarak Meteor Yağmurlarından başlamak istiyorum...
Her sene Temmuz sonu Ağustos başları civarında meydana gelen Perseid göktaşı yağmuru, en bilinen göktaşı yağmurlarından biridir.
Göktaşı yağmuruna sebep ise Swift-Tuttle Kuyruklu Yıldızı oluyor. Bu Kuyruklu Yıldız, her 133 yılda bir Güneş etrafında bir tur atmaktadır. Aynı zamanda Güneşe yakınlaştığı için bazı parçaları enkaz yığını oluşturur. Dünyanın yörüngesi bu Kuyruklu Yıldız ile kesiştiği için, kütle çekim etkisinden dolayı taşlar atmosfere girerek yanar. Bu olay yıldız kayması olarakta bilinmektedir. Fakat bu kuyruklu yıldızın parçalarıdır.  
NASA Meteor Uzmanı Bill Cooke, bu yıl, eski yıllarda görüldüğü gibi saatte ortalama 80 yerine 150-200 meteor görebileceğimizi belirtti.



Saat 23:00'ı geçerken görkemli gösteriye tanık olmaya başladık. Saat 03:34'de kadar toplam 123 Meteoru çıplak gözle gördük. Şansa hava açık olduğu için en minik yıldızlar bile çok net bir şekilde gözüküyordu. Nedenini araştırmakta olduğum değişik gözlemlerde bulundum. Ay battığı zaman yıldızların havayı aydınlatıyor olması çok hoş oldu. Köy yolunda gece yürüyüşü yapmadan olmazdı.. Tabiki sivri sinek saldırısına uğrayana kadar her şey çok güzeldi. Saldırıya uğrayınca mecbur eve kaçmak zorunda kaldık...

123 Meteor'un her birine farklı bir dilek diledim.
12 Ağustos gecesi, 123 dileğimin 40 tanesi sendin. Hani bir şeyi 40 kere söyleyince olur derler ya.. Seni diledim.
Olursa olur, olmazsa çay içer yazmaya devam ederiz...









ŞUNLAR DA HOŞUNUZA GİDEBİLİR

17 yorum

  1. Merhabalar,
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum. Bloğunuzu takipteyim, siz de takip ederseniz memnun olurum.

    vintagenmakeup.blogspot.com

    Sevgiler,
    EK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bende takibe aldım :)

      Sil
  2. blog keşif etkinliğinden geldim , bende beklerim... sevgiler....
    wwww.soslubadem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim, takipdeyim :))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir olaymış keşke yazını daha önce göreymişim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene çok daha güzeldi. Her seneden çok fazla ve çok belirginlerdi :)

      Sil
  5. Merhaba,

    Maalesef ben meteor yağmurunu kaçıranlardanım. Ama yazıyı okuyunca izlemiş kadar oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu sene çok fazla güzeldi, keşke kaçırmasaydınız :))

      Sil
  6. haklı... sivrisinekler meteor yağmuru gözleminin en büyük düşmanı, astronomi dünyasına yeni ve yaratıcı fikirlerin katılmasına en büyük engeldirler :/

    YanıtlaSil
  7. Benim hiç haberim yoktu, kaçırmışım ama uzay araştırmaları, onları gözlemleyebilmek hep heyecan verici gelmiştir bana. Hele ki çıplak gözle olunca... Havanın açık olması da büyük şans olmuş gerçekten, görsellerde net olarak görülüyor bu sayede.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şansa hava çok güzeldi :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. ben de blog keşif etkinliğinden geldim. Ayrıca yazın çok ilginç dikkatimi çekti :) beklerim...
    basucumdaki.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim canım :)) Takipdeyim :)

    YanıtlaSil