Afyonkarahisar, Ayazini Köyü - Frig Vadisi

by - 15:41:00


-
Bir haftalık Afyon tatilim nasıl bitti, zaman nasıl akıp geçti bilmiyorum. Fotoğraf çekmek ve çektirmek için yeni yerler ararken kendimizi Frig Vadisi'nde bulduk.
Dere yatağının iki tarafına kurulmuş bu küçük kasaba; oyma kiliseleri ve kaya anıtları ile kapadokya benzeri doğal güzelliklerimizden biridir. Tüm bu tarihi yapılar tüf kayalıklar içine oyularak yapılmıştır. Görülmeye değer yerlerden biridir.



Ayazini olarak geçen küçük bir köyüne uğradık ilk olarak.
Ayazini köyü İhsaniye ilçesine bağlı, Afyonkarahisar'a 20 dakika uzaklıktadır. Bu durağımızda en çok merak ettiğim yer olan kiliseler ve oyna yapılar. Gitmeden önce internette küçük araştırmalar yaparak nasıl bir yer olduğuna karar verip, ona göre hazırlıklı gittik. Yol boyunca mükemmel mezar anıtları ve kiliseler size eşlik ediyor. Tabi bunun yanında tarım ile çok ilgi olan bu güzel köyümüzün meyve ve sebze bahçeleri de yol boyunca sizinle. 
İlk olarak Ayazini Kilisesine uğruyoruz. Bu kilise Bizans dönemine ait oyma bir kilisedir. Ve özellikle halk arasında ''Gavur Hamamı Kilisesi'' olarak biliniyor. Kiliseler ve diğer yapıları birbirine bağlayan, odacıklar bulunuyor. Kiliselerin duvarlarında belirli işaretler ve haçlara sıklıkla denk gelebilirsiniz. Bu yapılar tek katlı ya da birden fazla katlı olarak görülüyor.



Bu arazide kafanızı çevirdiğiniz her alanda bir güzellik ile karşılaşmanız kesin bilgidir. Tepe kayalıklar üzerine kurulu olan bu yapıları izlemek bile huzur veriyor. Belirli aralıklar ile bulunan büyük ağaçların gölgesinde oturup, kitap okumak için sessiz ve güzel bir ortam olduğuna karar verdik. Köy halkından edindiğimiz bilgilere göre 2004 yılından beri Ayazini Kültür ve Turizm Festivali düzenleniyormuş. Genel olarak Haziran ayı gibi olan bu güzel festivali kaçırmamanızı öneriyorum. Bu arazide ilerdiğiniz sürece yanınızda su olmasa bile, belirli aralıklar ile eski yapı halinde çeşmelere denk gelebilirsiniz. Suların vadi dağları üzerinden geldiğini öğrendiğim zaman denemek istedim. Hiç fena sayılmaz!
Ayazini köyüne ulaşım ise; Afyon - Eskişehir yolunun 27 km den sağa doğru 4.7 km giderek ulaşabilirsiniz.





Afyon'a gittiğimiz zaman Termal Otellerde kalmayı tercih ettik. 
Bizim seçimimiz Hilal Termal Tatil Köyünden yanaydı. Gazlıgöl - İhsaniye'de bulunan termal otelimizi biz sevdik. Gerek hizmet gerekse ulaşım açısından gayet rahat oldu bizim için.
İşin kötü yanı ise, tatilde çekmiş olduğum fotoğrafları kaybetmem! 
Elimde kalan fotoğraflar ile size  güzel yerler göstermek ve tanıtmak istedim. Fotoğrafların çok daha fazlasına, gidilmiş, görülmüş yerlerin fotoğraflarına instagram hesabımdan ulaşabilirsiniz.
Bir sonraki yazım ise Afyonkarahisar, Döğer - Frig Vadisi olacak.
Ama Ayazini köyü kesinlikle gidilmesi ve görülmesi gereken doğal bir yapı.










ŞUNLAR DA HOŞUNUZA GİDEBİLİR

22 yorum

  1. Ayazini aynı zamamda GORA filminin setidir bilir misiniz 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet duymuştum öyle olduğunu :))

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Çok güzel bir yer :)kesinlikle tavsiye ederim.

      Sil
  3. Çok güzel yerler, fotoğraflar harika! ^^
    Ayazini'yi bende Gora'dan duymuştum. :) Bol bol eğlenmişsindir gezerken umarım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eğlendim, çok güzel bir yer. Kesinlikle gidilip görülmesi gereken bir güzellik. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Afyonluyum ama hiç gitmedim desem. Bu yazınızdan sonra ilk Afyon'a gidişimde uğrayacağım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Gezilecek, gidilecek , görülecek o kadar çok yer varki Afyonda :)

      Sil
  5. Fotoğraflar çok güzel... Merak ettiğim bir yerdi gezmiş kadar oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim, teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Afyon'lu biri olarak gidip görmediğime utandım.İnşallah bir daha gittiğimde uğrayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim o zaman :)

      Sil
  7. çok güzel yerlermiş, ilgi çekici. afyondan sürekli geçmeme rağmen çevresini hiç gezemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezilecek çok yer var çevresinde. Kesinlikle tavsiye ederim :)

      Sil
  8. Fotoğraflar da mekan da çok güzel görünüyor. Fırsatım olduğunda gidebilirim umarım. :) Bu arada ben de beklerim bloguma. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gidebilirsiniz, gerçekten çok güzel bir yer :) teşekkür ederim hemen geliyorum :))

      Sil
  9. http://gezipgelelim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  10. Gayet güzel bir yere benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir yer. Bu sene tekrar gitmeyi düşünüyorum :))

      Sil