Ahmed Arif - Hasretinden Prangalar Eskittim

by - 14:35:00


Kapattığım bloğumda yer verdiğim gibi yeni bloğumda da yer vereceğim büyük usta, Ahmed Arif..
Tek sevdiğim şair. Evet! Tek dedim. ondan başka kimse anlatamaz sevdayı. Ahmed Arif haricinde bir şair tanımam, tanımak istemem. Yetiyor sevdama.

Tutsak sevdama ulaşamadığım zamanlar, Hasretinden Prangalar Eskittim kitabını açıp okudum, kokladım. Hasret ve sevda kokuyor bu kitap tanrım! Duygularıma tercüme resmen.
Her şiirine nasıl oluyor da sevdayı, özlemi, vatan sevdasını ve hasreti sığdırıyor. Aklım almıyor tanrım!
Her dizede kendimi ve bizi bulduğum bir adam var. Aynı Ahmed Arif'in dizelere sığdırdığı Leyla gibi.
Sevdiğim adamı sever gibi, onu kalbimde sakladığım gibi saklıyorum tüm kitaplarını.
Ayrılık ateşini söndüren satırlar. kimine göre de tekrar tutuşturan. Okurken akan, gözyaşlarından kabaran sayfalar sevdaya dahil mi tanrım ? İşte o kadar çok dokunuyor bu kitap kalbime. Ne kadar basımı varsa topluyorum ve hepsini her gece tekrar okuyorum. Aynı kitabı 21 kere okumak, her şiirini noktasına kadar bilmek ne demek bilir misiniz tanrım ?
İnsanlara bu acıyı yaşatmaya utanmıyor musunuz ? sizi bilmem de ben utanırdım. Kimse bu acıyı hak etmez. Bu kadar hasret ve sevda kokan bir kitap yazdırmaya utanmadınız mı tanrım ? Bu bizlere bir işkence. Gözaltındayken yapılan işkenceden çok daha fazla can yakıyor.
Evet artık kafayı yiyorum! Tanrı da beni çok duydu zaten, çok taktı. Her neyse...
Diyarbakır'da yapılan devlet teröründe Ahmed Arif'in evinin yok olduğunu biliyor musunuz ?
Ağladım. Günlerce, saatlerce aklıma geldikçe ağladım. Ahmed Arif müzesi ne durumda bilmiyorum ama yeni durağım Diyarbakır olacak. Bastığı toprağa basıp, onun izlediği gibi, Diyarbakır Kalesini izlemek için.
Nasıl güzeldir onun gözünden Diyarbakır'ı izlemek. 
Bugün elime 5. basımı geçti. Anca bu kadar güzel kokar bir kitap. Bu kadar sevda, bu kadar hasret... 
Hasretime hasret katan bir kitap Hasretinden Prangalar Eskittim. Evet fark ettim... Ne kadar çok hasret sığdırmışım içime! 40 gün tutsak beklemek ve üzerine 10 ay daha hasret kalmak ona. Ve tek tesellim yine Ahmed Arif..
Sanırım sevdiğim adamdan sonra, Ahmed Arif geliyor...

Ahmed Arif'i neden bizden aldın tanrım?





ŞUNLAR DA HOŞUNUZA GİDEBİLİR

30 yorum

  1. Aynı kitabı 21 kere okumak :) Bu nasıl bir aşk böyle?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum, tarifi yok bana göre :)

      Sil
  2. Ne güzel tesadüf. Ben de biraz önce Leylim Leylim kitabını yazdım bloguma. Sonra sizin paylaşımınızı gördüm. Ahmed Arif geç keşfettiğim ama çok sevdiğim bir isim oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmed Arif şiirleri ile büyüdüm ama hiç bu kadar önem vermemiştim bu zamana kadar. Yazınızı okudum, o kitabını 3 kere okudum çok güzel gerçekten. Teşekkür ederim yorum için :)

      Sil
  3. Awesome post!
    Great blog! I'm following you! Follow back?***
    http://omundodajesse.blogspot.pt

    YanıtlaSil
  4. Merhaba :) Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım :) Sizi de bloguma beklerim www.nurundelidolublogu.tk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hemen geliyorum :)

      Sil
  5. Şiir pek sevemem ama denk gelirsem tavsiye ettiğiniz şairi okumak isterim. Bloğuma beklerim. Sevgiler :)

    http://beydaninkitapligi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz bloguma :) şiddetle önereceğim bir kitap, şiir sevmiyorsanız eğer Ahmed Arif - Leylim Leylim okuyabilirsiniz :) sevda mektupları içeren bir kitap. Takipdeyim :))

      Sil
  6. Kitap blogları, kitap eleştirileri çok hoş oluyor. :) Şimdilerde instagram'da kısaca birkaç cümle yazanlar da var ama bloglar uzun ve detaylı olduğu için her zaman bir adım önde bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle hak veriyorum. Aslında benimki eleştiri değil, kitaba olan aşkım diyebiliriz. Ahmed Arif benim için çok değerli bir şair. Onun kitabını eleştirmek bana düşmez. Teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Merhaba,blog keşif etkinliğinden geliyorum sizi takibe aldım bende bloguma beklerim.

    Düğün DJ
    www.dugundjhizmetiorganizasyon.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ben de takibe aldım :)

      Sil
  8. Şiir severim. Ben de okuyayım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim, teşekkürler yorum için :)

      Sil
  9. Pek şiir sevmiyorum ama genede aklımda dursun 😊

    YanıtlaSil
  10. Blogunu takibe aldım canım bende beklerim

    YanıtlaSil
  11. Takipteyim bende beklerimm:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, hemen geliyorum :)

      Sil
  12. merhaba blogunuzu yeni keşfettim bana da beklerim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoşgeldiniz. Sizi takip ediyorum :)

      Sil
  13. Bir şiirsever olarak 21 değil 211 defa okuduğum şiirler vardır :)
    1 sene kadar internette radyo yayını yapmıştım. Elimden geldiğince şiir seslendirmeye çalışıyordum. Şiirlerin yeri bir başkadır bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirler çok özeldir. Şiir seven insan bulmak günümüzde zor malesef. Herkes gösteriş için şiir sever olmuş. Bu kadar içten ve güzel yorum için teşekkür ederim :))

      Sil
  14. Ben de Orhan Veli ve Ümit Yaşar Oğuzcan'cıyımdır. Tekrar tekrar okurum şiirlerini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ümit Yaşar Oğuzcan bende severim ama Ahmed Arif vazgeçilmezim :))

      Sil
  15. Şiir severim, Ahmed Arif'in şiirlerini de. Teşekkürler bu güzel paylaşım için. Ücretsiz parti temaları, parti fikirleri paylaştığım bloguma sizleri de beklerim. http://neselisusevim.blogspot.com.tr/ Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, takibe aldım :)

      Sil
  16. Özgün blogunuzu yeni keşfettim ama artık takipteyim, bize de bekleriz,
    http://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bende takibe aldım :)

      Sil