Kişisel Gelişim Ve İletişim Zirvesi- KAAN GÜLTEN Röportajı

by - 13:33:00


25.12.16 tarihinde Gençlik Durağı'nın Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi Konferans salonunda düzenlediği 1400 kişilik Kişisel Gelişim ve İletişim Zirvesi'nde sahne alan kişilerden biri Kaan Gülten oldu. Seo Uzmanı ve Web Girişimci olan Kaan Gülten ile kısa bir röportaj yapma fırsatı yakaladım. Beni kırmayarak röportaj teklifimi kabul eden Kaan Gülten'e bir kez daha teşekkür ederim.




Klasik soru ile başlamak istiyorum. Kaan Gülten kimdir ? Kendinizden kısaca bahseder misiniz ?
Webtures kurucusu, yeni nesil bir girişimci diyebiliriz aslında. Girişimci ve yazar olarak özetleyebiliriz.

Birçok insan hala bilmiyor, Seo nedir ?
Seo: Arama motoru optimizasyonu yani web sitelerin Google'da üst sıraya çıkma işlemi. Yeni nesil bir pazarlama şekli. Dijital pazarlamanın bir kolu.

Seo sektörüne nasıl giriş yaptınız ?
Seo sektörünün öncesinde outocad sektöründeydim. AutoCAD eğitmenliği yaptım ve bu bilgileri paylaştığım AutoCADHocası.com adında bir blog vardı.  Bunun pazarlaması için elbette kart, dağıtım vs. olmayacağı için, Google'da AutoCAD, AutoCAD dersleri gibi aramaları ilk sırada çıkarsak bunun büyüme noktasında ciddi bir katkı sağlayacağını öğrendim. Bunun da Seo çalışması olduğunu gördüm. Seo çalışmalarıyla ilk sıralara geldikten sonra bu bildiklerimi anlatmak için Seohocası.com'u kurdum. AutoCADHocası.com'dan da ilham alarak, Seohocası.com'da öğrendiklerimi paylaşarak Seo sektörüne girmiş oldum.

Seo nasıl öğrenilir ? 
Başlangıç olarak internetten araştırma diyebiliriz. En temel başlangıç.
İkinci olarak, kitaplar olabilir. Biraz daha akademik ve sistemli bir bilgiyle öğrenilebilir. 
Üçüncü olarak, eğitim videoları izlenerek öğrenilebilir.
Dördüncü olarak ise kurslara katılarak, Seo eğitimlerine katılarak öğrenilebilir. Biraz daha deneyimleyerek öğrenmiş olacak ama bu işi en iyi öğrenme metodu uygulamadır. Bol bol pratik yapılması ve uygulanması gerekiyor.

Web sektörüne nasıl giriş yaptınız ?
Web sektörüne ilk girişim AutoCADHocası.com sitesi ile birlikte oldu. Orada web camiasının tam olarak grafik, yazılım, tasarım her türlü işlevinin bir web site için gerekli olduğu için aslında  web site kurmak, yönetmek ve büyükmekte aslında bir dijital girişimcilik, bir internet girişimciliği. Bunun da birçok kanadını öğrenmek gerekiyor. Bir girişimcinin her şeye sahip olması gerek örneğin; muhasebesi, ekip yönetmesi, müşteri ilişkileri ve teknik detaylar.  Bakıldığı zaman web sitesi de, web tarafı da bunun bir alt kademedeki yeri. Yazılımı, grafiği, sosyal medyası her şeyi az çok bilmeniz gerekiyor. İlk AutoCADHocası projesi daha sonra Seohocası, Webtures ve devam eden süreçlerle öğrendik.

Webtures ekibinde sizinle çalışan kaç kişi var ?
Şuan otuz kişilik bir ekibiz. Yaklaşık Her dört ayda bir de bir kişi dahil oluyor ekibe. Hızla büyüyoruz yani.

Girişimcilere verebileceğiniz tavsiyeler nelerdir ?
Kazandıklarını muhakkak işe yatırsınlar. Hedefleri küçük koysunlar ve fayda odaklı olmaya çalışsınlar. Yani projelerinde ve girişimlerinde hangi faydayı sunabileceklerini çıkarsınlar. Direkt ticari yaklaşmasınlar. Fayda odaklı bir adım atarak piyasada çok daha rahat ticaret gerçekleştirebilirler. 
-

Bana zaman ayırdığı ve seminerimize katılarak, Uzamanından Seo ve Sorularla Seo kitaplarını getirdiği için Kaan Gülten'e tekrardan çok teşekkür ederim. Kişisel Gelişim ve İletişim Zirvesi'nin diğer röportajları için takipte kalın ;)
 




ŞUNLAR DA HOŞUNUZA GİDEBİLİR

25 yorum

  1. ne hoş bir röportaj olmuş teşekkürler zevkle okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim, ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Harika bir röportaj olmuş. Kağan beyin kitaplarına bayılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize sevindim :)

      Sil
  3. Röportaj süper olmuş! Keşif etkiniğinden geliyorum, takipteyim yeni bloguma beklerim :)
    dayswithcagan.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize sevindim, çok teşekkür ederim. takibe aldım :)

      Sil
  4. Merhabaa...Hikaye Kalpli Kadın'ın blog keşif etkinliğinde gördüm blogunuzu.G+ ekledim.Ben de
    http://yesimlehertelden.blogspot.com.tr/
    sayfama beklerim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoşgeldiniz. Hem G+ hem blogunuzu takibe aldım. teşekkürler :)

      Sil
  5. Çok güzel bir röportaj olmuş emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmenize sevindim :)

      Sil
  6. Merhaba. Takipteyim sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bende takipteyim :))

      Sil
  7. Kaan abiyi bu blogta göreceğim aklıma gelmezdi Elif blogunu bundan sonra daha sık ziyaret edeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek bu blogda göreceğim aklıma gelmezdi :D ne varmış benim blogumda Emre :D :P

      Sil
  8. Hakikaten emeğine sağlık. Ve de istediğin gibi:
    Takipteyiz!!
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
  9. Seo çalışması benim yapmak istediğim aynı zamanda da öğrenmeye direndiğim bir konu nedense:) yazın tekrar hatırlattı iyide oldu. blog keşif etkinliği sayesinde buldum sizi banada beklerim sevgiler:)

    yenilenmeprojesi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Bende seo öğrenmeye çalışanlardan biriyim. Umarım bu konuda geliştiririz kendimizi 😊 teşekkür ederim bende takipteyim :))

      Sil
  10. Emeğinize sağlık ❤ bloğunuzu takipe aldım bende beklerimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bende takipe aldim ❤ :)

      Sil
  11. Çok güzel bir röpataj olmuş.Tebrik ederim.⭐️
    Bende bloguma beklerim Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorum için :)

      Sil
  12. Bravo, çok güzel bir yazı ve röportaj, bana da beklerim

    http://gezgiccift.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Takibe aldım :)

      Sil
    2. Ben de sizi takipteyim, sevgilerle :)

      Sil