Uçurtmayı Vurmasınlar - Feride Çiçekoğlu

by - 13:47:00


Herkese merhabalar. Ocak ayını en çok sevdiğim kitap ile bitirmeye karar verdim. İşsiz olduğum için günde 1 kitap bitirme sezonum açıldı. Ahmed Arif kitaplarından sonra okurken en çok ağladığım kitaplar listesine girmiş bulunuyor Uçurtmayı Vurmasınlar. Daha önce bir arkadaşımın önerisi üzerine filmini izlemiştim ama kitap yerini tutmuyor malesef... Daha fazla uzatmadan kitabın konusuna geçmek istiyorum.


12 Eylül zamanları, annesi mahkum olan ve dışarıda bakacak kimsesi olmadığı için annesi ile cezaevinde kalan küçük Barış'ı anlatıyor Uçurtmayı Vurmasınlar. Barış genel olarak kaldığı koğuşun alt katında olan 'Siyasi Tutsak' koğuşunda zaman geçirmeyi seviyor ve orada en çok sevdiği arkadaşı İnci.
 Barış'ın en yakın arkadaşı olan İnci, sessizce gittiği zaman Barış mektuplar yazmaya başlar ve kitap o mektuplardan oluşuyor. Barış'ın kendi cümlelerinden oluşan mektupları İnci'ye ulaşamıyor malesef. Neden mi ? İçinde yasak kelimeler geçtiği için demir kapılara takılıyor mektupları. Başkalarının yazdığı mektuplar anca ulaşıyor İnci'ye. Gerçi o yazılanları da küçük Barış anlamıyor. Her şeyi öğrenmek için soran Barış'ın en iyi bildiği şey ise insanların orada olma nedeninin 'Fikir Suçu' olmasıdır. Kitabın adı neden 'Uçurtmayı Vurmasınlar' diyorsanız alıp okumanızı öneriyorum.


Kitap ile ilgili sevdiğim yerleri sizlerle paylaşmak istiyorum.
-
Nevin de mektup bekliyordu. Benim gibi. Ona da gelmemişti. Nevin nişanlısını merak ediyor. Neden görüşe gelmiyor, dedim. Gelemezmiş. O da kafesteymiş bizim gibi.,
''Ancak kuşlar getirebilir onun haberlerini,'' dedi Nevin.
''Nişanlın neden kafeste?'' diye sordum. Halkını sevdiği içinmiş.
''Sen niye buradasın?'' diye sordum Nevin'e
O da halkını sevdiği için buradaymış. Ben büyüyünce halkımı hiç sevmeyeceğim. Halkını sevenler hep kafese giriyor.
-
Sen Filiz'i tanımazsın. (...) Kitap okuduğu için getirmişler. Hani kitap okumak güzeldi. Ben buradan çıkınca kitap okursam beni yine getirirler mi?
-
 Düşünmek ciddi bir işmiş. Hatta Nuran'ı düşündüğü için atmışlar buraya.
-
 "Kuşlar tutsak yaşayamazlarmış. Ya çocuklar, İnci? Onlar tutsak yaşayabilirler mı?"

Feride Çiçekoğlu'nun yazdığı Uçurtmayı Vurmasınlar kitabının, filmi çekilmiş ve büyük ilgi görmüştü. Doğru söylemek gerekirse ben yine ağlamıştım. Ne kadar büyük bir şey 'Fikir Suçu' ve 'Düşünce' öyle değil mi ? 10 Ekim yazımda ''Biz gücümüzü halkımızdan alıyoruz'' yazmıştım. Halkını sevmek suç mu ? Bir şeyleri sorgularken tam olarak küçük Barış'a dönüyormuşum onu fark ettim şimdi. Kitabı okurken küçük Barış'ın sorguladığı şeyleri sorgularken bulabilirsiniz kendinizi. Şiddetle tavsiye edeceğim bir kitap.

Fikir suçundan kafese kapatıldığım gün bana mektup yazmayı unutmayın! Ama yasak kelimeri kullanmadan yazın. :)

ŞUNLAR DA HOŞUNUZA GİDEBİLİR

4 yorum

  1. Çok zaman geçti filmini izleyeli. Yılmaz Güney filmiydi yanlış hatırlamıyorsam. Kitabını okumadım ama okuyacağım. Sevgiler canım ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada açıp tekrar tekrar izlediğim oluyor. Tunç Başaran filmi diye biliyorum ama kitabını okumanı tavsiye ederim :) ❤️

      Sil
  2. çok aglatan kıtaplardan...

    YanıtlaSil